piątek, 26 stycznia 2018

Nowiusieńkie przestrone, szybkie i rewolucyjne tramwaje dla rezydentów Krakowa.

Nowe przestrone, intensywne również niebanalne tramwaje dla przedstawicieli Krakowa.

Świetne nowin dla pasażerów łodzkiej komunikacji publicznej. W boku przestano działania związane z przedłużającą się procedurą przetargową na bieżące tramwaje. Podpisano umowę na ich przyniesienie. Poniżej przesłana dzisiaj informacja prasowa od konsorcjum jednostek Solaris także Stadler.


We wtorek, 16 stycznia 2018 Miejskie Przedsiębiorstwo Transportowe SA w Krakowie w obecności Prezydenta Krakowa podpisało z przedsiębiorstwem instytucji Solaris Bus & Coach SA także Stadler Własna Sp. z o.o. umowę ramową (obejmującą 50 tramwajów) wraz z normą realizacyjną ważnej połowie zamówienia obejmującej dostawę 35 tramwajów.

Nowe niskopodłogowe tramwaje będą stanowić długość 33,4 metra. Zostaną zaopatrzone w klimatyzację, monitoring, oświetlenie ledowe mieszkania też obecny sposób informacji pasażerskiej rozliczony z głosowego zapowiadania przystanków także tablic wyświetlających trasę przejazdu. W jakimś z tramwajów zostanie postawiona specjalna platforma, jaka ułatwi wchodzenie również opuszczanie osobom niepełnosprawnym zaczynającym się na samochodach. W sposobie będą również dane automaty biletowe, w jakich pasażerowie za bilet zapłacą nie jedynie monetami, jednakże dodatkowo kartą płatniczą. Z sądzą o użytkownikach telefonów i smartfonów na poręczach zostaną zamontowane porty USB umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych. W drzwiach wagonów będzie przebiegał układ mienia pasażerów, umożliwiający pomiar liczby przewożonych jednostek także poznanie tras, przy jakich konieczne jest np. zwiększenie częstotliwości kursów.

Nowe tramwaje będą odczuwały większe aniżeli ostatnie istniałoby dotychczas drzwi – 1,4 m. To rozwiązanie zapewni szybszą wymianę pasażerów na odpoczynkach. Z organizacji specjalna konstrukcja jezdna ram wózków zapewni ograniczenie zużycia środowisk i torowiska, a dodatkowo wpłynie na ograniczenie drgań emitowanych podczas podróże, co zwiększy komfort podróżowania. Nowe tramwaje dzięki wdrożeniu awangardowych podejść będą dawać bezpieczny przejazd. Każdy wagon będzie zaopatrzony w tzw. absorbery energii, które będą prosto łagodzić skutki sprzeczności spośród szczególnymi pojazdami.

Tramwaje będą wyrozumiałe dla media. Wdrożony w nich system rekuperacji umożliwi zużywanie energii wytwarzanej m.in. przy hamowaniu. Ergonomiczna kabina również miły fotel zaświadczą z zmiany komfortowe warunki pracy dla motorniczych.

Należałoby również podkreślić, iż dwa różne tramwaje spośród tej partie będą jako idealne w Krakowie zaopatrzone w nowy system, który da na jazdę z dzikim pantografem, bez brania z sieci trakcyjnej na kawałku ok. 3 km (pozostałe wagony będą obejmowały instalację umożliwiającą umieszczenie tego układu w przyszłości). To rozwiązanie stanowi umożliwić jazdę tramwajom w sukcesu, kiedy nie będzie danych korzystania z budów trakcyjnej (np. w przykładu awarii budowy lub awarii w zakładzie energetycznym).

Solaris Tramino był weryfikowany w Krakowie w 2015 roku. Tutaj w momencie obsługi linii nr 1 w historii Salwator - Wzgórza Krzesławickie. Ulica Dominikańska.


Wartość całego zamówienia 35 tramwajów to jeszcze 314 mln pln, a dofinansowanie z Zasobu Operacyjnego Infrastruktura również Środowisko na miesiące 2014-2020 dla tej Lokat wyniesie około 125 mln złotych polskich.

- Podpisana karta na dostawę 35 tramwajów sprawia, że MPK SA rozpoczyna właśnie realizację dziewiątego z serii projektu unijnego. Liczbę każdych unijnych wzorów organizowanych poprzez krakowskiego przewoźnika ma już ponad 1,6 mld zł z czego prawie 1 mld to lęki uzyskane z unijnych funduszy – mówił po podpisaniu umowy Rafał Świerczyński, prezes zarządu MPK SA w Krakowie.

- Początek kooperacji pomiędzy Solarisem zaś krakowskim MPK sięga 1997 roku. Więc same oczywiście znacznie zajmuję się, iż do warszawie Małopolski przybędą inne nasze pojazdy. Ostatnim jednocześnie będą aktualne polskie tramwaje

Liczby nowe tramwaje powinny przybyć do Krakowa na froncie 2020 rok. Cały układ zgodnie z umową posiada stać utworzony w trzecim kwartale 2020 roku.

- Niezwykle się cieszymy, że wraz z lokalnym Mężem bedziemy kształtować tenże istotny projekt. Jestem przekonany, iż polskie niezawodne, przytulne także komfortowe tramwaje zaprojektowane specjalnie dla miasta Krakowa będą super były zarówno pasażerom jak plus przewoźnikowi

Działalność tego układu umożliwi kontynuowanie procesu zwolnienia z obrotu wagonów tramwajowych z ostrą podłogą. Dzięki temu rozbuduje się liczba tramwajów niskopodłogowych, a tym samym poprawi się popularność i komfort jechania w Krakowie, wyjątkowo dla osób starszych, niepełnosprawnych też rodziców prowadzących z nielicznymi dziećmi.


Ważne informacje techniczne tramwaju o nazwie Tramino Kraków:

Długość całkowita – 33,4 m
Szerokość pojazdu – 2,4 m
Pierwsza miejsc będących - 80
Całkowita pojemność pojazdu – 227 (7 osób/m²).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz